Min första recension på boken Bli din egen Hälsoingenjör!

Jag har fått min första recension (när jag skrev boken tänkte jag aldrig på att någon faktiskt skulle recensera boken utan jag var så överlycklig bara att få skriva den). Men nu har Erik Hörstadius från Diet Doctor läst den och skrivit en recension och det känns fantastiskt att han beskriver boken i så fina ordalag. "Det här är en rik bok, och snyggt formgiven med vackra och inspirerande bilder. Meurk är en lysande pedagog. Det här är en författare som både skriver bra och tänker bra”.

I min mångåriga kamp att beskriva det metabola syndromet och VARFÖR vi blir överviktiga, inte HUR (för det kan en 10-åring räkna ut) så har det stundtals känts ensamt. Många är de ”experter” som förklarat att övervikt handlar bara om kalorier in och kalorier ut. Men nu måste ingenjören i mig få protestera lite. Fettinlagring är resultatet av för många kalorier. Inte orsaken. Låt mig ge ett exempel. Om du är förstoppad så är resultatet att du inte kan gå på toaletten. Inte orsaken. Orsaken kan bestå av en rad olika faktorer som fel mat, dålig tarmflora, stress med mera.

Om du är intresserad av att veta orsaken till dina överviktsproblem  och grunden till många av våra välfärdssjukdomar så beskriver jag det i min bok ”Bli din egen hälsoingenjör”. Går att köpa på Upgrit och kommer ut i handeln den 7 januari. Kom gärna på min föreläsning Health is the new wealth den 23 jan och efterföljande releasefest. Där kan du mäta ditt blodsocker och lära dig mer om hur du kan bli starkare, friskare och smalare genom att utnyttja din egen unika biokemi.

Anmälan till föreläsningen: https://tickset.com/event/1305/T1GksjyO4vyB/